Komentarze: 0
Gdyby przyjrzeć się statystyce ile średnio czasu pracownicy różnych firm spędzają korzystając z danego oprogramowania, to z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, iż najczęściej jest Microsoft Excel. W biznesie korzystanie z arkusza kalkulacyjnego jest tak popularne, iż patrząc na ofertę kursów komputerowych Microsoft Excel oraz szkoleń informatycznych z wykorzystania innych programów z rodziny Microsoft Office okaże się, że ten pierwszy wysuwa się na pozycję lidera.
Warto się szkolić z wykorzystania Microsoft Excel w biznesie. Uzasadnienie tej tezy nie nastręcza specjalnych problemów. Przede wszystkim, wszędzie tam gdzie mamy do czynienia z jakimkolwiek przepływem danych numerycznych (np. księgowość) często pojawia się konieczność przygotowania zestawień, analiz kosztowych czy raportów odnośnie przebiegu produkcji, sprzedaży, penetracji rynku, badań konkurencji czy innych. Wykorzystanie w tym przypadku arkusza kalkulacyjnego Microsoft Excel wydaje się rozwiązaniem nie mającym konkurencji. Można wprawdzie sumować rzędy czy kolumny cyfr w tabelach edytora tekstu Microsoft Word, ale elastyczność takich działań jest bardzo ograniczona i w praktyce sprawdza się wyłącznie w przypadku przygotowania bardzo prostych zestawień, podsumowań kolumn czy wierszy w tabeli itp.